Proces tworzenia gier komputerowych

Zapewne wiele osób miało kiedyś styczność z grami komputerowymi. Wartość rynku gier komputerowych dynamicznie wzrosła w 2018 roku, osiągając kwotę blisko 130 miliardów dolarów, co stanowi poprawę o ponad 11 procent w stosunku do poprzedniego roku. W czasach obecnych wartość gier komputerowych jeszcze bardziej wzrosła.

Gry komputerowe

Gry komputerowe dostarczają ludziom rozrywki na całym świecie. Są popularne na całym globie, a w Azji E-Sport jest nawet popularniejszy od tradycyjnego sportu. Gry komputerowe nie są już jedynie towarem luksusowym, który projektowany jest dla kilku zapaleńców z konsolą Atari w salonie. Stały się one także nową rozrywką, która jest projektowana dla odbiorcy masowego. Podczas pandemii gry komputerowe jeszcze bardziej zyskały na popularności, ponieważ przebywanie w domu sprzyja graniu na komputerze.

Tworzenie gier komputerowych

Proces tworzenia gry różni się nieco od tworzenia aplikacji użytkowych i to w kilku ważnych aspektach. Patrząc na to z prostego punktu widzenia, gry i aplikacje mają swoją logikę, która opisana jest kodem, którego reprezentacja pojawia się na ekranach użytkowników. Gry mają w sobie także przekaz emocjonalny. Jest to często uczucie triumfu nad pokonanym przeciwnikiem bądź satysfakcja z rozwiązanej zagadki. Tworzenie gier komputerowych jest złożonym i trudnym procesem, który wymaga pracy wielu programistów. Najpopularniejsze gry tworzone są przez specjalne studia, które zajmują się produkcją gier komputerowych. Pracuje w nich szereg specjalistów, którzy dbają o to, by produkt był doskonały i trafiał w szerokie grono odbiorców.

Warto podkreślić, że gry komputerowe to dzieła łączące w sobie wiele różnych elementów estetycznych. Oprócz tych najbardziej oczywistych, tj. kod, ścieżka dźwiękowa lub szata graficzna, istnieją jeszcze projekty mechanik, poziomów czy animacje postaci. Kreowanie doświadczeń, które płyną w grach wymaga połączonej pracy rzeszy specjalistów. W zespołach spotkać można zarówno osoby o umyśle ścisłym, jak i humanistycznym. Bardzo dużo deweloperów rozpoczyna swą karierę w pojedynkę, starając się stworzyć wszelkie niezbędne elementy samemu. Jest to oczywiście wykonane i świat zna astronomiczne wręcz przypadki tytułów takich hitów jak “Stardew Valley”, które odniosły wielki sukces pomimo pracy w pojedynkę. Jednakże największe hity tworzone były przez większe zespoły. Na naszym rodzimym rynku warto wymienić studio CD Project RED, które opracowało światowi hit noszący tytuł „Wiedźmin 3”.

Redakcja nantech.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.