Reklama i promocja firmy

Rodzaje stoisk Mówiąc o stoiskach, których zadaniem jest reprezentowanie danej firmy na konkretnym wydarzeniu, zwłaszcza o charakterze targowym, staje nam przed oczami projekt sporych rozmiarów, o pełnej zabudowie, z miejscami siedzącymi i odpowiednio wyeksponowanym towarem lub usługami. Jednak wśród stoisk rozróżnić możemy jeszcze stoiska reklamowe oraz stoiska promocyjne, których zadanie jest trochę inne niż rola tradycyjnych stoisk targowych.

Stoiska reklamowe

Na tematycznej imprezie targowej może się znaleźć każdy rodzaj stoiska; jego charakter nie ma tutaj żadnego znaczenia. Natomiast odpowiednio przygotowane stoisko reklamowe nie wymaga obecności osoby obsługującej punkt. W tej roli sprawdza się:

– niewielkie stoisko, na którym znajdują się wyłącznie materiały reklamowe, takie jak: ulotki, broszury, gadżety reklamowe, gazetki, katalogi;

– stoisko z ekranem lub ekranami i wyświetlającymi się na nich materiałami reklamowymi przedstawiającymi ofertę danej firmy;

– stoisko ekspozycyjne – doskonale sprawdza się w przypadku firm meblowych i projektowania wnętrz, gdzie eksponowane są całe przestrzenie wyposażenia danego pomieszczenia w postaci całkowicie umeblowanego pokoju lub kuchni, z możliwością wypróbowania poszczególnych elementów ekspozycji. Taka forma reklamy pozwala potencjalnym klientom na bezpośrednie wczucie się w klimat i przekonanie się o jakości danych wyrobów.

Stoiska promocyjne

Ich celem jest bezpośrednie promowanie konkretnego produktu. Stoiska promocyjne doskonale sprawdzają się podczas prezentowania wyrobów spożywczych, zarówno na targach, jak i w dużych centrach handlowych, wielkopowierzchniowych marketach oraz różnego rodzaju imprezach na świeżym powietrzu.

Odpowiednio przygotowane stoisko tego typu, to nie tylko doskonała reklama, ale również okazja do zabaw kulinarnych. W ten sposób można przyciągnąć, np. rodziców z dziećmi do wspólnego spędzenia czasu poprzez wspólne gotowanie, do wypróbowania nowych potraw i składników, zachęcając tym samym do kupna wykorzystywanych w prezentacji i tym samym promowanych produktów.

Jednak stoiska promocyjne to nie tylko stoiska spożywcze. W formie prezentacji bezpośredniej można pokazać również inne produkty, tj.: akcesoria kuchenne, środki czystości, mały sprzęt AGD i wiele innych.

Dopasowanie do potrzeb

Każda firma wybiera rodzaj i wielkość stoiska dopasowane do aktualnych potrzeb. Rolą producenta przyjmującego takie zlecenie jest natomiast zaprojektowanie i wykonanie optymalnej aranżacji. Niestety, zdarza się, że niektóre firmy stosują nieuczciwe praktyki i namawiają klientów na niepotrzebne zawyżanie powierzchni stoiska, montowanie zbędnych akcesoriów i ozdobników, itp. By uniknąć takich pułapek, warto zlecić przynajmniej dwie wstępne wyceny i projekt aranżacji różnym firmom i porównać przygotowane oferty.

Poza sezonem

Wybierając stoiska reklamowe i promocyjne o niewielkich, kompaktowych rozmiarach, warto zdecydować się na te o solidnej konstrukcji wielorazowego użytku. Nigdy nie wiadomo, kiedy nadarzy się kolejna okazja na jego wykorzystanie, jeśli nie mamy zaplanowane z góry udziału w kolejnych wydarzeniach.

Takie stoisko po złożeniu nie zajmuje wiele miejsca, a jeśli dysponujemy w firmie dużą przestrzenią reprezentacyjną, stoisko takie może stać się jego ozdobą w czasie, gdy nie jest używane. Może natomiast zostać wykorzystane podczas wewnętrznych wydarzeń promocyjnych w firmie, a więc jego koszt zwróci się wielokrotnie.

Redakcja nantech.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.