Podczas dobierania felg do samochodu musimy zwrócić uwagę na rozstaw felgi. Oznacza on średnice okręgu, na którym umiejscowione są szpilki mocujące koło. Ma on ogromne znaczenie przy doborze felg, gdyż od niego również zależy czy felga będzie pasowała …

Więcej

Motocykle z wózkiem

Wśród motocykli wyszczególnić można takie pojazdy, które są wyposażone w boczny wózek – niekiedy można je spotkać na drogach. Dzięki takiemu rozwiązaniu motocyklem przewozić można albo o jedną osobę więcej, albo też większe ilości bagażu. Można powiedzieć, iż jest to rozwiązanie alternatywne dla niewielkich samochodów, nie mniej jednak nie brakuje mu niestety rozlicznych wad. Z tego rodzaju pojazdów bardzo często korzystają armie w rozmaitych krajach na świecie, albowiem dobrze sprawdzają się one w terenie. Podczas wojen – pierwszej i drugiej światowej, a zwłaszcza drugiej – motocykle z wózkami obecne były na bardzo wielu ich frontach. W chwili obecnej natomiast z takich motocykli korzystają w głównej mirze ludzie mieszkający w krajach, gdzie system dróg jest bardzo słabo rozwinięty, a społeczeństwo zbyt biedne, aby kupować samochody w takich ilościach, jak chociażby ma to miejsce w kulturze zachodniej. Są różne wersje takich motocykli – na przykład takie, które są przystosowane do wyścigów.

Pannonia

Węgry – jak doskonale wiadomo – potęgą motoryzacyjną nie są i nigdy nie były. Nie mniej jednak warto pamiętać o tym, że i w tym kraju swego czasu produkowane były motocykle. Mowa w tym miejscu dokładnie o marce noszącej nazwę Pannonia. Powstały one w Budapeszcie przez okres kilkudziesięciu lat. Rozpoczęto je bowiem produkować w latach pięćdziesiątych minionego stulecia, natomiast ostatni model zjechał z taśmy produkcyjnej dokładnie w połowie lat siedemdziesiątych. Jeżeli chodzi o wygląd, to konstruktorzy tych motocykli wzorowali się nieco na pojazdach sygnowanych włoską marką Mondial. Motocykle były motocyklami lekkimi, o pojemności skokowej silnika wynoszącej dwieście pięćdziesiąt centymetrów sześciennych. Można je było nabyć w dwóch wersjach – jedna spośród nich posiadała siedzenie w wersji sportowej, druga natomiast wyposażona była w takie siedzenie, które pozwalało na jazdę charakteryzującą się dużym dość komfortem. Pojazdy te były także dobrze znane na naszym rodzimym rynku.

BMW F 650GS

BMW F 650GS to niemiecki motocykl, który na rynku ukazał się przed sześcioma laty. To bardzo dobra propozycja dla tych osób, które poszukują zarówno motocykla nadającego się do jazdy po mieście, jak i takiego, którym udać się można w dłuższą podróż. Jest także całkiem niezłym rozwiązaniem dla osób nie posiadających jeszcze zbyt wielkiego doświadczenia, jeśli chodzi o jazdę motocyklami. Jazda tym pojazdem jest wygodna i komfortowa. Dużym jego plusem jest również to, że nie zużywa jakiś zawrotnych ilości paliwa – przeciętnie na setkę potrzebuje niecałych czterech i pół litra. Maksymalna prędkość, jaką można na nim osiągnąć wynosi sto siedemdziesiąt pięć kilometrów na godzinę. Zbiornik na paliwo charakteryzuje się siedemnastolitrową objętością. Sporym udogodnieniem jest z cała pewnością fakt, iż zawieszenie dostosować można do wzrostu kierowcy – tak więc bardzo dobrze na tym jednośladzie czuć się będą tak niższe osoby, jak i te o słusznym wzroście. Niestety, motocykl ten do najtańszych nie należy.

Tagi: ludzie,jazda,motocykle | Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2019.