Trzeba przyznać, że Chevrolet Chevette ma już dość mocno przestarzały wygląd. Faktem jest, że od dłuższego czasu nie jest on już produkowany, jednak nawet w czasach, w których produkowany również nie było się tutaj absolutnie czym chwalić. Swoją premierę …

Więcej



Części i akcesoria BMW Gdańsk

Wnętrze samochodu z kolei to między innymi deska rozdzielcza, tablica rozdzielcza, kierownica czy fotele. Jak więc widać, części nawet tych ogólnych i najbardziej nam znanych, które widać gołym okiem jest niesamowicie wiele, a wymieniliśmy zaledwie kilka z nich. Łatwo więc zauważyć, że samochód jako taki jest niesłychanie skomplikowaną maszyną, choć z pewnością nie zauważamy tego na co dzień przy każdej okazji gdy odpalamy silnik i jedziemy naszym autem do pracy. Tak naprawdę przeważnie na elementy tego typu zwracamy uwagę dopiero wtedy, gdy musimy wymienić coś, co właśnie się zepsuło. Wtedy jednak z pewnością nie pasjonuje nas liczba poszczególnych części, lecz jesteśmy wściekli poszukiwaniami odpowiedniej części, najlepiej oryginalnej gdyż takie są przeważnie najlepszej jakości i najpewniejsze.

Podwozie jest zdecydowanie bardziej skomplikowane i mnie znane przeciętnemu użytkownikowi samochodu i nie jest to nam tak naprawdę mocno potrzebne jeśli po prostu używamy samochodu jako środka transportu. Podwozie dzieli się na poszczególne układy oraz zawieszenie samochodu. Układy te to: układ hamulcowy, układ kierowniczy, układ napędowy oraz układ przeniesienia napędu. Silnik z kolei jest najbardziej skomplikowaną częścią, a raczej grupą części w samochodzie. Przykrywa go pokrywa silnika, która jest częścią nadwozia. Silnik jest tak naprawdę sercem całego samochodu, najważniejszą częścią od której zależny jest w ogóle ruch samochodu.Polskie auta i auta produkowane w Polsce.

Polska niestety nigdy nie była i raczej nie będzie już potęgą w motoryzacji. Z naszą Fabryką Samochodów Osobowych (FSO) nie możemy niemal w ogóle konkurować z takimi krajami jak Niemcy, które znane są z BMW, Audi czy Mercedesa lub Volkswagena, nie możemy również mierzyć się z Francją i jej Peugeotem, Renaultem czy Citroenem ani tym bardziej z Stanami Zjednoczonymi czy nawet Rosją. Polska jeśli chodzi o motoryzację niestety przez większość czasu była na szarym końcu w skali europejskiej jak i światowej. Było jednak kilka samochodów produkcji czy projektu polskiego, które były popularne w Polsce czy poza jej granicami, ale nigdy w dużym stopniu. Najbardziej chyba znanym samochodem produkowanym przez polskie FSO jest Fiat 126p zwany polskim fiatem czy maluchem.

Samochód ten był niemal symbolem PRLu, choć do dzisiaj jest całkiem łatwo spotkać go na polskich szosach i bardzo często zdarza się, że młode osoby kupują go nadal jako swój pierwszy samochód. Innymi samochodami, jakie wyprodukowano w Polsce są Syrena, Warszawa, Żuk, Mikrus, Honker. W Polsce produkowanych było i jest także sporo samochodów zagranicznych, oraz samochodów na licencji innej firmy. Raczej jednak nie nadejdzie moment w którym Polska stanie się światowym potentatem w produkcji samochodów osobowych, transportowych czy ciężarowych. Samochody takie jak Tarpan czy Honker są jednak chlubnymi wyjątkami w historii naszego kraju. Samochody te są bowiem dobre, sprawdzają się w swych zadaniach. Na miarę PRLu był dobry także wspomniany już maluch, gdyż w ówczesnych dosyć biednych czasach był samochodem na kieszeń wielu obywateli (choć przeważnie do jego kupna był potrzebny specjalny kupon) i był bardzo częstym obrazkiem na polskich drogach.

Tagi: układ,silnik,podwozie | Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2017.