Dopiero gdy uniesiemy towary na wyprostowanych widłach jakieś trzydzieści centymetrów ponad ziemię, powinniśmy nieco nachylić widły tak, by towar był lekko przechylony w naszą stronę. Wówczas jest najbardziej stabilny, a my jesteśmy bezpieczni. Gdy już do…

Więcej

Motocykle indiana

Pojazdy te były w stanie rozwinąć maksymalną prędkość wynoszącą czterdzieści kilometrów na godzinę. Nie mniej jednak motocykle Indian bardzo szybko zyskały ogromną popularność – wszystko dzięki temu, że ich konstrukcja, jak na ówczesne czasy, odznaczała się wysokim stopniem nowoczesności, poza tym były to jednoślady charakteryzujące się także wysoką jakością i pięknym wyglądem. Rzecz jasna nad udoskonaleniem konstrukcji pracowano przez cały czas. Z ważniejszych w tym zakresie wydarzeń na pewno warto odnotować rok tysiąc dziewięćset trzynasty.

Właśnie wtedy w motocyklach marki Indian wykorzystano po raz pierwszy elastyczne zawieszenie koła tylnego, a ponadto światło dzienne ujrzał też motocykl wyposażony w elektryczny rozrusznik – to akurat była nowość nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale w ogóle na całym świecie. Trzy lata później firma zastosowała w swoich motocyklach zupełnie nowe silniki – zostały one zaprojektowane przez Charlesa Gustafsona. Po raz pierwszy widmo upadku zawisło nad przedsiębiorstwem na dziewięć lat przed wybuchem drugiej wojny światowej, nie mniej jednak niebezpieczeństwo te udało się zażegnać. Sztuka ta nie udała się jednak po raz drugi dwadzieścia trzy lata później, kiedy to wskutek kryzysu gospodarczego Indian Motorcycle Manufacturing Company zbankrutowała i została zmuszona do ogłoszenia upadłości. Motocykle Indian zniknęły wówczas z rynku. Powróciły stosunkowo niedawno, bo przed jedenastoma laty i – jak się okazało – wciąż mają bardzo wielu wielbicieli na całym świecie, nie tylko w Stanach Zjednoczonych.Indian Chief Springfield

Legendarna już marka Indian powróciła na rynek przed jedenastoma laty aż po czterdziestu sześciu latach nieobecności na nim. W całej swojej historii wyprodukowała wiele bardzo znanych modeli motocykli. Tym chyba najbardziej znanym jest Indian Chief. Kiedy firma pojawiła się na rynku ponownie, wprowadziła kilka odmian tego modelu – jednym spośród nich był Chief Springfield. Stanowi on ukłon w stronę dawnych tradycji tej firmy, a mówiąc dokładniej, chodzi o model z roku tysiąc dziewięćset siedemnastego o nazwie Powerplus. Podobnie, tak jak i w modelu z tamtych lat, tak i w tym współczesnym został wykorzystany lakier w kolorze bardzo głębokiej, charakterystycznej czerwieni.

Tak samo także zrobiono szparunki – a mianowicie w barwie złota. W Chief Springfield nie mogło oczywiście zabraknąć dużej ilości chromowanych elementów, a także tych skórzanych. Tak, jak i w starym modelu, tak i tutaj zastosowano charakterystyczne, głębokie błotniki. Przyznać uczciwie należy, że motocykl Indian Chief Springfield w nowej wersji robi naprawdę rzucające na kolana wrażenie – poza tym, że jest piękny, nie sposób odmówić mu również monstrualnych wręcz rozmiarów. Do tego stopnia, że jego „kolega po fachu”, a mianowicie Harley-Davidson Fat Boy, który przecież jest potężną maszyną, przy opisywanym tutaj Indianie nie prezentuje się jednak aż tak okazale. Chief Springfield waży „jedyne” trzysta dwadzieścia kilogramów.

Tagi: świat,motocykle,rynek | Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2017.