W dzisiejszych czasach motoryzacja bardzo się zmieniła, ponieważ dawniej nie było takich silników, całkowicie różnią się również wyglądem. Obecnie jest coraz więcej modeli samochodów, ale nie tylko, również motocykli oraz ciężarówek. Firmy produkujące sam…

Więcej

Budżet zespołów

Budżet w wielu zespołach może być w tym sezonie bardzo ograniczony, ale nie oznacza to, że dysponowania słabszym sprzętem od pozostałych i jazdy gdzieś na końcu stawki. Wręcz przeciwnie. Zespoły, które zdecydują się na ograniczenie wydatków będą mogły skorzystać( i nie wątpię, że to zrobią) z szeregu zmian. Muszę przyznać, że propozycja jest bardzo kusząca, bowiem który kierowca nie chciałby np. korzystać w ciągu całego sezonu z dowolnej liczby silników? Kibice f1 na pewno pamiętają jakie problemy z jednostką napędową miał w zeszłym roku Robert Kubica. Musiał jeździć na zużytych silnikach, bo miał ich do dyspozycji w trakcie całego sezonu tylko 8. Ten przepis nie zostaje usunięty, ponieważ zespoły, które nie zgodzą się na określone limity budżetowe nie będą mogły korzystać z takich ulg, jak pozostałe teamy. Nie będą mogły więc dysponować taką ilością skrzyni biegów, jaką by chciały, a obroty silnika ograniczą do 18.000 na minutę.Wszyscy zastanawiali się jak w tym sezonie będzie wyglądała sprawa z KERS. Wygląda na to, że ten system nadal będzie funkcjonował. Mało tego, dla tych, co poddadzą się limitowi finansowemu KERS będzie mocniejszy i posłuży do napędzania wszystkich czterech kół.

Całkowita masa bolidu wraz z całym sprzętem, tzn. z różnego rodzaju płynami i gaśnicami będzie wynosić teraz co najmniej 620kg. Jeśli któryś z kierowców złamie tą zasadę poniesie oczywiście konsekwencje, gdyż przepisy f1 muszą być surowo przestrzegane.Waga kierowcy i jego bolidu sprawdzana jest tuż po każdym wyścigu. Opony zawsze wzbudzały wiele kontrowersji, gdyż wszyscy musieli wykorzystać w ciągu wyścigu obowiązkowe mieszanki i nie było podane kiedy i w jakim momencie dana mieszanka zostanie wykorzystana. Na jednej jeździło się lepiej, na innej gorzej. Opony w zależności od swoich właściwości, różnie sprawdzały się na torach. Poza tym inne przeznaczone były na deszcz, inne na suchą nawierzchnię. I choć zespół mógł mieć wszystko zaplanowane dokładnie, wystarczyło że trochę pokropiło w kwalifikacjach lub w samym wyścigu i cały plan na nic. Kierowcy często zmuszani byli do zmiany taktyki z powodu zbyt szybkiego zużycia opon. Jak widać są one ważnym elementem, który nieraz decydował już o porażce, bądź zwycięstwie danego kierowcy. W tym roku mieszanka będzie dużo trwalsza, ponieważ bolidy będą cięższe. Dostawą opon ponownie zajmie się firma Bridgestone.

Tagi: zespół,opony,kierowca | Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2017.