Po lekturze powyższych artykułów nie ma już chyba raczej kompletnie żadnych wątpliwości co do tego, że marka samochodów Daewoo jest naprawdę bardzo dobra. Może nie idealna, ale z całą pewnością nie jest z nią pod żadnym pozorem źle. Daewoo jest marką kore…

Więcej

zespół

Budżet zespołów
Budżet w wielu zespołach może być w tym sezonie bardzo ograniczony, ale nie oznacza to, że dysponowania słabszym sprzętem od pozostałych i jazdy gdzieś na końcu stawki. Wręcz przeciwnie. Zespoły, które zdecydują się na ograniczenie wydatków będą mogły skorzystać( i nie wątpię, że to zrobią) z szeregu zmian. Muszę przyznać, że propozycja jest bardzo kusząca, bowiem który kierowca nie chciałby np. korzystać w ciągu całego sezonu z dowolnej liczby silników? Kibice f1 na pewno pamiętają jakie problemy z jednostką napędową miał w zeszłym roku Robert Kubica. Musiał jeździć na zużytych silnikach, bo miał ich do dyspozycji w trakcie całego sezonu tylko 8. Ten przepis nie zostaje usunięty, ponieważ zespoły, które nie zgodzą się na określone limity budżetowe nie będą mogły korzystać z takich ulg, jak pozostałe teamy. Nie będą mogły więc dysponować taką ilością skrzyni biegów, jaką by chciały, a obroty silnika ograniczą do 18.000 na minutę. Wszyscy zastanawiali się jak w tym sezonie będzie wyglądała sprawa z KERS. Wygląda na to, że ten system nadal będzie funkcjonował. Mało tego, dla tych, co poddadzą się limitowi finansowemu KERS będzie mocniejszy i posłuży do napędzania wszystkich czterech kół. Całkowita masa bolidu wraz z całym sprzętem, tzn. z różnego rodzaju płynami i gaśnicami będzie wynosić teraz co najmniej 620kg. Jeśli któryś z kierowców złamie tą zasadę poniesie oczywiście konsekwencje, gdyż przepisy f1 muszą być surowo przestrzegane. Waga kierowcy i jego bolidu sprawdzana jest tuż po każdym wyścigu. Opony zawsze wzbudzały wiele kontrowersji, gdyż wszyscy musieli wykorzystać w ciągu wyścigu obowiązkowe mieszanki i nie było podane kiedy i w jakim momencie dana mieszanka zostanie wykorzystana. Na jednej jeździło się lepiej, na innej gorzej. Opony w zależności od swoich właściwości, różnie sprawdzały się na torach. Poza tym inne przeznaczone były na deszcz, inne na suchą nawierzchnię. I choć zespół mógł mieć wszystko zaplanowane dokładnie, wystarczyło że trochę pokropiło w kwalifikacjach lub w samym wyścigu i cały plan na nic. Kierowcy często zmuszani byli do zmiany taktyki z powodu zbyt szybkiego zużycia opon. Jak widać są one ważnym elementem, który nieraz decydował już o porażce, bądź zwycięstwie danego kierowcy. W tym roku mieszanka będzie dużo trwalsza, ponieważ bolidy będą cięższe. Dostawą opon ponownie zajmie się firma Bridgestone. ...

Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2017.