Lamborghini 350 GTS jest wręcz niesamowitym samochodem. Nie co do tego kompletnie żadnych wątpliwości. Jest to również absolutny unikat. Wyprodukowano bowiem tylko i włącznie dwie sztuki tego samochodu. Trafił do sprzedaży, a jego cena wynosiła dokładn…

Więcej

syrena

Syrenka
Samochody produkowane są w wielu krajach całego świata. Jedne modele są bardziej popularne inne trochę mniej. Wśród światowych weteranów motoryzacji Polska ma na swojej liście kilka rodzimych egzemplarzy samochodowych. Jednym z zapomnianych już samochodów produkowanych w Polsce jest Syrena. Samochód ten produkowany był wyłącznie w Polsce i tu został skonstruowany. Jego produkcja odbywała się w Warszawie oraz w Bielsku-Białej w latach 1957 do1983. Premierowy pokaz naszego samochodu miał miejsce na targach Poznańskich w 1955 roku gdzie model został gorąco przyjęty. Syrena od początku produkcji cieszyła się sporym zainteresowaniem jako samochód iście Polski. Przez 26 lat produkcji z fabryk wyjechało 521 311 tych pojazdów. W początkowym okresie produkcyjnym do budowy prototypowego nadwozia Syreny używano drewna, ale z czasem zostało wyeliminowane. Syrena w pierwotnej wersji napędzana była dwu-cylindrowym dwusuwowym gaźnikowym silnikiem benzynowym o mocy 26 koni mechanicznych. Samochód ten w swojej krótkiej karierze doczekał się, aż pięciu modeli osobowych. Typy Pięć typów polskiej Syreny to model 100, 101, 102, 103, 104 oraz ostatni model 105. Początkowo nadwozie Syreny 100 formowane było ręcznie, robotnicy wyklepali 500 sztuk tego modelu. Kolejny model 101 zbytnio nie odróżniał się wizualnie od swojego poprzednika, te modele dzieliło tylko wnętrze pod maską. W 101 zastosowano wiele nowych elementów takich jak pompa paliwowa, teleskopowe amortyzatory czy inny typ gaźnika. Do 102 dodano parę elementów wizualnych takich jak boczne listwy oraz inny kształt bagażnika. Syrena 103 zmieniła wygląd w stosunku do wcześniejszych modeli, ale nie były to drastyczne posunięcia w designie. Wszystkie modele, aż do 105 miały ulepszane silniki część z nich miało montowane silniki z samochodu Wartburg. Polska Syrena była samochodem małolitrażowym o nadwoziu typu sedan, niektóre modele zostały przerobione na nadwozie typu pick-up i furgon. Syrenka cieszyła się popularnością na drogach. Niestety okres produkcji nie trwał zbyt długo i niestety egzemplarz szybko skończył swoją karierę na rynku. Warszawa Kolejnym samochodem z Polskim rodowodem jest FSO Warszawa produkowana w mieście Warszawa od 1951 do 1973 roku i był to pierwszy samochód produkowany po wojnie na dużą skalę i z dużym powodzeniem. "Warszawka" oferowana była w trzech typach nadwozia, mianowicie sedan, kombi oraz dwu-drzwiowy pick-up. Z fabryki w Warszawie wyjechało 254 471 egzemplarzy osobowego samochodu. "Garbuska" doczekała się sześciu modeli : M20, Warszawa 200, 201, 202, 203 oraz 204. Moc tego samochodu to 54 konie mechaniczne i duży 55 litrowy zbiornik paliwa. Model rozwijał prędkość do 105 kilometrów na godzinę czyli w praktyce prędkość oscylowała w granicach setki. "Warszawka" mimo swojej ceny była bardzo popularnym samochodem w Polsce jak i innych krajach, w największej ilości sztuk został eksportowany do Bułgarii i Węgier, natomiast ogółem był wysyłany do 25 krajów na świecie. Produkcja Warszawy pozwoliła zaistnieć Polsce na rynku motoryzacyjnym i rozpowszechnić nasze samochody w innych krajach. Na konstrukcji osobowej Warszawy wzorowano się ...

Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2017.