Audi RS2 już od około trzynastu lat nie jest produkowane. Nie było to jakoś szczególnie udane auto, ponieważ jego produkcja trwała zaledwie dwa lata. Nie można o nim zatem powiedzieć, że było to auto udane. Jednak trzeba przyznać, że nie należało ono równ…

Więcej

motocykle

Motocykle indiana
Pojazdy te były w stanie rozwinąć maksymalną prędkość wynoszącą czterdzieści kilometrów na godzinę. Nie mniej jednak motocykle Indian bardzo szybko zyskały ogromną popularność - wszystko dzięki temu, że ich konstrukcja, jak na ówczesne czasy, odznaczała się wysokim stopniem nowoczesności, poza tym były to jednoślady charakteryzujące się także wysoką jakością i pięknym wyglądem. Rzecz jasna nad udoskonaleniem konstrukcji pracowano przez cały czas. Z ważniejszych w tym zakresie wydarzeń na pewno warto odnotować rok tysiąc dziewięćset trzynasty. Właśnie wtedy w motocyklach marki Indian wykorzystano po raz pierwszy elastyczne zawieszenie koła tylnego, a ponadto światło dzienne ujrzał też motocykl wyposażony w elektryczny rozrusznik - to akurat była nowość nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale w ogóle na całym świecie. Trzy lata później firma zastosowała w swoich motocyklach zupełnie nowe silniki - zostały one zaprojektowane przez Charlesa Gustafsona. Po raz pierwszy widmo upadku zawisło nad przedsiębiorstwem na dziewięć lat przed wybuchem drugiej wojny światowej, nie mniej jednak niebezpieczeństwo te udało się zażegnać. Sztuka ta nie udała się jednak po raz drugi dwadzieścia trzy lata później, kiedy to wskutek kryzysu gospodarczego Indian Motorcycle Manufacturing Company zbankrutowała i została zmuszona do ogłoszenia upadłości. Motocykle Indian zniknęły wówczas z rynku. Powróciły stosunkowo niedawno, bo przed jedenastoma laty i - jak się okazało - wciąż mają bardzo wielu wielbicieli na całym świecie, nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Indian Chief Springfield Legendarna już marka Indian powróciła ...

Motocykle z wózkiem
Wśród motocykli wyszczególnić można takie pojazdy, które są wyposażone w boczny wózek - niekiedy można je spotkać na drogach. Dzięki takiemu rozwiązaniu motocyklem przewozić można albo o jedną osobę więcej, albo też większe ilości bagażu. Można powiedzieć, iż jest to rozwiązanie alternatywne dla niewielkich samochodów, nie mniej jednak nie brakuje mu niestety rozlicznych wad. Z tego rodzaju pojazdów bardzo często korzystają armie w rozmaitych krajach na świecie, albowiem dobrze sprawdzają się one w terenie. Podczas wojen - pierwszej i drugiej światowej, a zwłaszcza drugiej - motocykle z wózkami obecne były na bardzo wielu ich frontach. W chwili obecnej natomiast z takich motocykli korzystają w głównej mirze ludzie mieszkający w krajach, gdzie system dróg jest bardzo słabo rozwinięty, a społeczeństwo zbyt biedne, aby kupować samochody w takich ilościach, jak chociażby ma to miejsce w kulturze zachodniej. Są różne wersje takich motocykli - na przykład takie, które są przystosowane do wyścigów. Pannonia Węgry - jak doskonale wiadomo - potęgą motoryzacyjną nie są i nigdy nie były. Nie mniej jednak warto pamiętać o tym, że i w tym kraju swego czasu produkowane były motocykle. Mowa w tym miejscu dokładnie o marce noszącej nazwę Pannonia. Powstały one w Budapeszcie przez okres kilkudziesięciu lat. Rozpoczęto je bowiem produkować w latach pięćdziesiątych minionego stulecia, natomiast ostatni model zjechał z taśmy produkcyjnej dokładnie w połowie lat siedemdziesiątych. Jeżeli chodzi o wygląd, to konstruktorzy tych ...

Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2017.