Nasze opony i informacje o tym jak o nie dbać. Aby nasze opony miały największą żywotność i sprawiała naszym pasażerom i nam same przyjemności musimy stosować się to kilku podstawowych zaleceń związanych z eksploatacją opon. Oczywiście przedstawię tutaj t…

Więcej

letnie

Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 155 nie jest już produkowany od około jedenastu lat. Jednak faktem jest, że nawet gdyby był dziś produkowany, to raczej nie sprzedawał by się zbyt dobrze. Wszystko przez jego wygląd. W ówczesnych latach był to jeszcze całkiem ładnie prezentujący się samochód. Jednak już od paru ładnych lat nie odpowiada on po prostu wymaganiom klientów. Właśnie owy wygląd sprawił, że Alfa Romeo 155 musiała przestać być produkowana. Alfa Romeo 155 miała swoją premierę w tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątym drugim roku. Jej produkcja trwała aż do roku tysiąc dziewięćset dziewięćdziesiątego ósmego. Zatem dokładnie przez sześć lat trwała produkcja tego samochodu. Już od jedenastu lat samochód ten jest legendą. Poprzednikiem Alfy Romeo 155 był Alfa Romeo 75. Jego następcą natomiast był Alfa Romeo 156. Jest to stale popularny samochód. Świetnie się sprawdza zwłaszcza wśród początkujących kierowców. Długość Alfy Romeo 155 wynosi dokładnie cztery tysiące czterysta czterdzieści pięć milimetrów. Warto nim jeździć. Największym hitem lat powojennych jest model Giulietta.Jest to pierwszy model w którym nie ma znaczka firmy tylko napis.Zaletami Giulietta był jej mały rozmiar, praktyczność i duża zwinność. O wygląd Giulietty zadbał sam Bertone co wyszło mu bardzo dobrze. Produkowana w latach 1954-62 dostępna jest w różnych wersjach nadwoziowych - Sprint coupe, Spider, Saloon oraz Sprint Special i SZ. W latach 1962-1976 powstała jej następczymi Giulia. Nie mniej popularny model odniósł duży sukces na rynku samochodowym. Zapewniono w niej większą szybkość oraz zwrotność w ruchu drogowym. Dla zapaleńców przygotowane zostały jednak wersje specjalnie - SS, T.I., TZ czy wreszcie GTA. Wersja GTA była już odmiennym modelem i powstała ze współpracy Bertone i Giugiaro. Jakie są skutki wysokiego ciśnienia w oponach ? Wysokie ciśnienie w oponach również może mieć ujemny wpływ na stabilność jazdy i koszty eksploatacji pojazdu. Musimy pamiętać, że opony stają się wtedy twarde i sztywne, co powoduje pogorszenie ich stabilności i komfortu z jazdy. Podobnie jak ma to miejsce przy niedoborze ciśnienia, także nadwyżka ciśnienia w wysokości około 0,5 bara może spowodować nawet pęknięcie opony podczas jazdy. Teoretycznie wysoka wartość ciśnienia w oponach w pewnych warunkach może zwiększyć precyzje naszej jazdy, ale warto stosować to tylko wtedy, kiedy startujemy w wyścigach samochodowych. Do normalnej jazdy należy utrzymywać średnie ciśnienie, nie za wysokie i nie za niskie. Szczególnie trzeba o tym pamiętać, gdy jeździmy po naszych rodzimych , dziurawych drogach, wtedy nasze opony są jeszcze bardziej podane na pęknięcia i innego rodzaju zniszczenia. Jak wiemy nasze drogi nie są na europejskim poziomie i jeszcze długo rzecz jasna nie będą. To tyle informacji na temat tego ważnego dla naszego samochodu zagadnienia. Bezdętkowe opony to jeden z najciekawszych wynalazków współczesnej motoryzacji. Oczywiście ie zawsze takie można stosować i nie zawsze jest to pożądane, ale kiedy już zakładamy bezdętkowe opony do kół naszych samochodów, to jeździmy ...

Lista plików strony

Powered by nantech.pl, © 2017.